HEEM-partners aan het woord: Desco

Academie - Turnhout

De dag goed starten en ‘s avonds tot rust komen: dat gebeurt meestal in je badkamer. Het is dus erg belangrijk je je goed voelt in deze ruimte. Voor de badkamers in onze HEEM-projecten kunnen we rekenen op Desco, een Belgisch familiebedrijf met ondertussen meer dan 600 medewerkers. We legden enkele vragen voor aan Annemie Stroeckx, projectmanager bij Desco.

 

 

Toonzaal Desco

Desco heeft al meer dan 70 jaar op de teller staan. Dat betekent dat jullie al heel wat trends hebben zien passeren. Wat is momenteel erg populair? En wat zijn de blijvers in de badkamer?

Annemie Stroeckx: “Matte materialen, zoals solidstone, zijn erg in trek. Net zoals gekleurd kraanwerk. Zowel in witte, zwarte of eender welke metaalkleurige uitvoering.”

“Porselein is nog steeds een populair materiaal binnen de badkamer. Het is mooi, tijdloos en gemakkelijk in onderhoud. Een echte blijver dus.

Energiezuinigheid en waterbesparende maatregelen zijn hot topics in de bouwsector. Hoe zien jullie dit terugkomen in badkamerontwerp?

“Een goed voorbeeld hiervan is ecologisch kraanwerk met een coldstart-mechanisme. Een gewone mengkraan activeert je boiler meteen wanneer je de kraan opent in een neutrale of licht afwijkende positie. Bij een coldstart-kraan is dat niet het geval en krijg je eerst koud water. De boiler treedt dus niet ongevraagd in actie.”

Desco heeft al enkele HEEM-projecten mee gerealiseerd. Welk project is jullie favoriete verwezenlijking?

“We zijn eigenlijk trots op alle projecten. HEEM weet ons namelijk telkens te verrassen met de locaties. Het is voor ons een leuke uitdaging om een hedendaags ontwerp neer te zetten middenin een historisch pand of met een stukje ongerepte natuur naast de deur.”

“En als ik mijn persoonlijke favoriet mag aanduiden, dan kies ik voor Kadans. Met het project in de voormalige roeiclub aan het Albertkanaal in Wijnegem heb ik een persoonlijke link. Mijn grootmoeder woonde in dezelfde straat, dus ik draag de gezellige Zevenbunder-wijk een warm hart toe.”

Met wie voeren de HEEM-kopers meestal het woord in jullie showroom?

“Bij Desco hebben alle verkopers een uniforme opleiding genoten. Zo kan iedereen de beste service bieden en de HEEM-bewoners ondersteunen bij hun keuzes.”

Op welke manier kunnen HEEM-kopers zich voorbereiden wanneer ze de showroom bezoeken? 

“We vragen de HEEM’ers om zeker een afspraak te maken. Zo kan de verkoper voldoende tijd voor hen uittrekken en de nodige voorbereidingen treffen.”

“De kopers zijn steeds welkom om iets vroeger naar de toonzaal te komen en al wat inspiratie op te doen. En vanzelfsprekend vinden ze ook tonnen informatie op onze website.” 

HEEM voorziet steeds een standaardbudget en -ontwerp voor een uitgeruste badkamer. Zijn de door jullie uitgetekende badkamers ook de badkamers die uitgevoerd worden, of passen de klanten nog veel aan?

“We merken dat dit sterk afhangt van koper tot koper. Enerzijds heb je persoonlijke smaak en anderzijds speelt het beschikbare budget natuurlijk ook een rol. Maar Desco heeft voor iedereen én voor elk budget een passende badkamer.”